PrivPlanet
Hiszpania
Rosja
Kuba

Poczynając od najdłuższego w moim życiu oczekiwania na samolot w Moskwie wszystko w tej podróży na Karaiby przebiegało niespodziewanie. W nieszczęsnej stolicy Rosji wisieliśmy na lotnisku 19 godzin niczym parasole na wieszaku czekające na deszcz w porze suchej. Do naszej 12 godzinnej męki dołączyło się małe opóźnienie samolotu i wszyscy byliśmy gotowi wracać do Polski na piechotę, gdyby przesunęli nam lot o jeszcze ładnych parę godzin.

Do Zatoki Świń pojechaliśmy oglądać krokodyle, spędzić parę godzin na kubańskiej plaży ale też dlatego, że chcieliśmy zobaczyć na własne oczy tą niepozorną zatoczkę, w której wydarzenia z 1961 roku przesądziły ostatecznie o socjalistycznym ustroju politycznym Kuby i ugruntowały rewolucyjne wizje wśród jego przywódców. Był to też kres dyplomatycznych stosunków z Ameryką, za to początek ponad 50-letniego udowadniania światu, że bracia Castro mają się dobrze i niczego od nikogo nie potrzebują.

Jedno z najstarszych miast na Kubie, założone w XVI wieku zachwyca turystów nie tylko przecudną, kolonialną starówką wpisaną na listę światowego dziedzictwa UNESCO ale też swoim położeniem. Zapaleni plażowicze mogą wskoczyć w lokalny autobus lub wynająć taksówkę i w ciągu paru minut znaleźć się nad karaibskim morzem.
Kuba

Podążając za światową listą dziedzictwa UNESCO znaleźliśmy się w Camaguey, które zadziwiło nas pod wieloma względami. Jako stolica bardzo dużej prowincji jak też ośrodek przemysłowy ( spożywczy, maszynowy i chemiczny ) bardzo wyróżnia się na tle innych miast. Kolorowe, odrestaurowane kamienice nadają miastu świeży i wręcz optymistyczny charakter.

Malutkie miasteczko położone w pięknej dolinie, okolonej górami i jaskiniami w której do dziś uprawia się tytoń tradycyjnymi metodami a płonąca czerwienią gleba i monumentalne baobaby zachwycają każdego. Spędziliśmy tutaj naprawdę wspaniały dzień. Razem z lokalnym przewodnikiem upaliliśmy się świeżo skręcanymi, przednimi cygarami a to wszystko w cudownej scenerii ananasowych i tytoniowych plantacji.